+30 6940 989603
contact@aretidrakaki.gr
  • Αρχική
  • Υπηρεσίες
    • Ψυχοθεραπεία
    • Online Συμβουλευτική – Ψυχοθεραπεία
    • Συμβουλευτική Καριέρας
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
  • Άρθρα
    • Ψυχοθεραπεία
    • Συμβουλευτική Καριέρας
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
  • Βιογραφικό
  • Επικοινωνία
My Account

Βιογραφικό σημείωμα: Το εργαλείο “Marketing” του υποψηφίου

9 έτη πριν
βιογραφικό σημείωμα
Areti Drakaki
CV-writing

Τελευταία Ενημέρωση στις 12/02/2018 από την Areti Drakaki

Το βιογραφικό σημείωμα αποτελεί την πρώτη επαφή του υποψηφίου με το μελλοντικό εργοδότη. Είναι ο αρχικός τρόπος να προβάλει κάποιος τον εαυτό του, προκειμένου να διεκδικήσει τη θέση εργασίας που επιθυμεί. Σημαντική προϋπόθεση είναι ο υποψήφιος να έχει αποσαφηνίσει το στόχο του.

Οι άνθρωποι έχουν αποκομίσει εμπειρίες, μέσα από διάφορες αρμοδιότητες που είχαν, κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής τους πορείας. Αυτό που είναι σημαντικό είναι να αναδειχτεί η εμπειρία ή οι δεξιότητες που σχετίζονται με τον επιδιωκόμενο στόχο – θέση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο υποψήφιος ενθαρρύνεται να αναφέρει αναληθή στοιχεία. Διαφορετικά άτομα μπορεί να περιγράψουν με διαφορετικό τρόπο τις ίδιες αρμοδιότητες. Ο τρόπος λοιπόν με τον οποίο ο υποψήφιος θα προβάλει τα επιτεύγματα ή τις αρμοδιότητές του είναι εξαιρετικής σημασίας.

Ο ενδιαφερόμενος χρειάζεται να έχει υπόψιν του ότι το βιογραφικό του θα καταλήξει στα χέρια ενός ατόμου το οποίο λαμβάνει και διαβάζει καθημερινά μεγάλο αριθμό βιογραφικών – ιδιαίτερα στην περίπτωση εταιριών επιλογής προσωπικού.

Έτσι το άτομο που αξιολογεί βιογραφικά αφιερώνει συνήθως ελάχιστο χρόνο για κάθε βιογραφικό. Για το λόγο αυτό το βιογραφικό σημείωμα χρειάζεται να είναι ευανάγνωστο κι ελκυστικό ώστε να καταφέρει να «δεσμεύσει» τη ματιά του αξιολογητή για περισσότερο χρόνο.

Ένα βιογραφικό δε χρειάζεται να είναι πολύ μεγάλο και «φορτωμένο» – γιατί κουράζει τον αναγνώστη, ο οποίος καταλήγει να μην το διαβάσει ολόκληρο. Έτσι πιθανόν ο αναγνώστης να παραβλέψει να εντοπίσει τα σημαντικά στοιχεία για τη θέση, τα οποία ενδέχεται να βρίσκονται σε ένα μακροσκελές βιογραφικό.

Από την άλλη το βιογραφικό δεν πρέπει να παραλείπει σημαντικές πληροφορίες που θα βοηθήσουν αυτόν που το λαμβάνει να κατανοήσει την εμπειρία και τις αρμοδιότητες του υποψηφίου. Πολλοί υποψήφιοι, καθώς οι ίδιοι γνωρίζουν ακριβώς το αντικείμενο της δραστηριότητάς τους εντός της εταιρίας στην οποία εργάστηκαν, δε γίνονται όσο αναλυτικοί χρειάζεται, με αποτέλεσμα ένα άτομο εκτός της εταιρίας τους να μην μπορεί να κατανοήσει με τι έχουν ασχοληθεί. Αυτό μάλιστα είναι κάτι που παρατηρείται συχνά και στις συνεντεύξεις με υποψήφιους εργοδότες.

Έτοιμες φόρμες βιογραφικών που κυκλοφορούν κατά κόρον στο internet οπωσδήποτε δεν καταφέρνουν να ξεχωρίσουν. Κάποια από αυτά είναι μάλιστα και εξαιρετικά δυσανάγνωστα. Από την άλλη, η αποστολή μαζικών βιογραφικών μέσω site εύρεσης εργασίας, με έτοιμο format, δείχνουν έλλειψη ενδιαφέροντος.

Το βιογραφικό βέβαια δε χρειάζεται να είναι τόσο πρωτότυπο ώστε να καταλήγει να στερείται σοβαρότητας. Απεναντίας το «στήσιμο» του βιογραφικού χρειάζεται να είναι αρκετά σοβαρό. Εξαιρούνται τα βιογραφικά που στοχεύουν σε θέσεις στις οποίες η δημιουργικότητα είναι το βασικό ζητούμενο, π.χ. σε διαφημιστικές εταιρίες, στις οποίες ο υποψήφιος χρειάζεται να επιδείξει, από την πρώτη κιόλας επαφή με τον υποψήφιο εργοδότη, ότι διαθέτει αντίστοιχες δεξιότητες.

Αντίστοιχα, εάν ο υποψήφιος αποφασίσει να βάλει τη φωτογραφία του στο βιογραφικό, αυτή χρειάζεται να είναι αρκετά σοβαρή κι όχι, για παράδειγμα, από κάποια νυχτερινή έξοδο.

Καθώς το βιογραφικό σημείωμα εναπόκειται και σε υποκειμενικά κριτήρια του κάθε αξιολογητή, οι απόψεις σχετικά με άλλα σημεία μπορεί να διίστανται. Κάποιοι για παράδειγμα θεωρούν ότι χρειάζεται να αναφέρονται τα ενδιαφέροντα του υποψηφίου, καθώς τους βοηθούν να διαμορφώσουν μια πληρέστερη εικόνα για αυτόν, ενώ άλλοι πιστεύουν ότι τα ενδιαφέροντα του υποψηφίου εκτός της εργασίας του δεν ενδιαφέρουν το μελλοντικό εργοδότη.

Συνοψίζοντας, θα λέγαμε ότι το βιογραφικό σημείωμα αποτελεί τον αρχικό τρόπο αυτοπαρουσίασης του υποψηφίου και για αυτό το λόγο χρειάζεται να δοθεί η δέουσα προσοχή, ώστε ο ενδιαφερόμενος να αυξήσει τις πιθανότητες – εν μέσω μιας δύσκολης εποχής – να επιτύχει τον επιδιωκόμενο σκοπό, την εύρεση δηλαδή της επιθυμητής εργασίας.

Δημοσίευση στην εφημ. “Εργασία τώρα”, Αρετή Δρακάκη (20/04/2013)

Προηγούμενο άρθρο
Επαγγελματικός Προσανατολισμός για Ενήλικες: κάλλιο αργά παρά ποτέ…

Kατηγορίες

  • Ψυχοθεραπεία (13)
  • Συμβουλευτική Καριέρας (2)
  • Επαγγελματικός Προσανατολισμός (1)

Πρόσφατα άρθρα

  • Πώς επηρεάζουν οι ανασφάλειες τις ερωτικές μας σχέσεις 25/04/2021
  • Αγάπησε τον εαυτό σου: Τι σημαίνει αυτό το κλισέ 19/10/2020
  • Η Διάγνωση και η χαρά του να βρίσκεις μόνος σου τι έχεις 23/05/2017
  • Διαφοροποίηση: το κλειδί για την Αυτογνωσία και την Ψυχική μας Υγεία 29/01/2017
  • Κρίσεις πανικού: Πώς μπορεί να βοηθήσει ο ψυχολόγος στην αντιμετώπισή τους 17/03/2016

Θέματα

internet Άγχος Όρια Αλλαγή Καριέρας Ανασφάλειες Αυτογνωσία Βία Διάγνωση Διαγνώσεις Διαφοροποίηση Ενήλικες Επαγγελματικός Προσανατολισμός Θεωρία δεσμού Κακοποίηση Κριτήρια επιλογής συντρόφου Συμβουλευτική Καριέρας Συμπτώματα Κατάθλιψης Φόβος εγκατάλειψης Ψυχοθεραπεία Ψυχολόγος αγάπη προς τον εαυτό αυτοεκτίμηση βιογραφικό σημείωμα γιορτές διαζύγιο εθισμός εξάρτηση θλίψη κατάθλιψη μελαγχολία χωρισμός ψυχολογία

Πρόσφατα άρθρα

  • Πώς επηρεάζουν οι ανασφάλειες τις ερωτικές μας σχέσεις 25/04/2021
  • Αγάπησε τον εαυτό σου: Τι σημαίνει αυτό το κλισέ 19/10/2020
  • Η Διάγνωση και η χαρά του να βρίσκεις μόνος σου τι έχεις 23/05/2017

Στοιχεία Επικοινωνίας

Αρετή Δρακάκη
Ιονίου 6, 17455 Άλιμος, Αθήνα
+30 6940 989603
contact@aretidrakaki.gr
Facebook

Αρετή Δρακάκη, Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια || Ψυχοθεραπεία | Επαγγελματική Συμβουλευτική | Επαγγ/κός Προσανατολισμός

Powered by Κατασκευή Ιστοσελίδων Webkosmos